Sposoby na bezsenność

By | Czerwiec 26, 2017
Sposoby na bezsenność
5 (100%) 9 głosów

Bezsenność to przykra dolegliwość. Jeśli trwa ona dość długo, zazwyczaj jest związana z innymi schorzeniami. W jaki sposób można poradzić sobie z bezsennością i jakie skutki może mieć permanentny brak snu?

W przypadku, gdy problemy ze snem powtarzają się stale i wpływają na kondycję organizmu, najlepiej jest zgłosić się do lekarza. Brak snu w skrajnych przypadkach może być nawet przyczyną śmierci. Zwykle jednak bezsenność jest wynikiem nieprawidłowego stylu życia i możliwe jest samodzielne pozbycie się tej dolegliwości.

Domowe sposoby na bezsenność

Naturalne sposoby na bezsenność obejmują zastosowanie środków ziołowych. Szczególnie skuteczna jest aromaterapia. Obecnie nie ma problemu z dostępem do naturalnych olejków eterycznych, które pomagają się rozluźnić. Olejki eteryczne stosuje się do kąpieli lub w formie rozcieńczonej bezpośrednio na skórę. Korzystając z tego typu naturalnych metod należy jednak pamiętać, że niektóre olejki eteryczne mają właściwości fotouczulające.

Styl życia a bezsenność

Inną naturalną metodą jest po prostu pilnowanie właściwego trybu dnia. Chodzenie spać o wyznaczonej porze oraz wcześniejsze spożywanie lekkostrawnej kolacji może znacznie poprawić komfort nocnego wypoczynku. Za jedną ze skutecznych naturalnych metod uznaje się również spożywanie soku wiśniowego przed zaśnięciem, ponieważ ma on wspomagać wydzielanie melatoniny. Warto pamiętać, że bezsenność w ciąży nie może być leczona ani za pomocą ziół, ani środków farmaceutycznych bez konsultacji ze specjalistą. Bardziej zalecane są naturalne metody na zaburzenia snu w tym okresie. Warto dbać o odpowiednia temperaturę w sypialni, która nie powinna być wyższa niż dwadzieścia jeden stopni.

Ponadto należy pamiętać, że gdy pojawi się problem z zasypianiem, warto jest wstać z łóżka i zająć się rozluźniającymi czynnościami, takim jak słuchanie muzyki. Takie działanie jest niezbędne, by łóżko nie kojarzyło się z problemami ze snem. W łóżku nie można również oglądać telewizji i czytać książek, zwłaszcza przed snem. Warto pamiętać, że zaburzenia snu występują szczególnie po kontakcie z tak zwanym „niebieskim światłem” produkowanym przez telewizor, tablet czy smartfon. Tego typu zimne światło często źle wpływa na produkcję melaniny przez organizm.

Leki na bezsenność

W przypadku, gdy naturalne metody nie działają, niezbędne są środki dostępne w aptece. Wśród nich można wymienić leki zawierające melatoninę. Stosowanie takich środków mogą rozważyć osoby, które niedawno zaczęły pracę nocną. Tego typu zmiana dotychczasowych przyzwyczajeń może bardzo negatywnie wpłynąć na komfort zasypiania, ponieważ zaburzone zostaje naturalne wydzielanie melatoniny. Takich środków nie należy jednak przyjmować stale – jeśli organizm przyzwyczai się do zmienionego trybu dnia, nie powinny być one potrzebne.

W sytuacji, gdy bezsenność jest spowodowana innym schorzeniem, takim jak depresja lub choroba neurologiczna, leczenie powinno być przeprowadzane pod kontrolą lekarza. Wiele leków stosowanych przy tego typu schorzeniach może reagować z dostępnymi bez recepty środkami nasennymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

+ 6 = 16